Casus
Tools waarmee je een uitgewerkte en ‘realistische’ casus of praktijksituatie kunt aanbieden aan studenten. Hieraan kunnen eventueel opdrachten of toetsvragen gekoppeld zijn.
(Gespreid) herhalen
Het herhalen van kennis ten behoeve van het opslaan in het lange termijngeheugen.
Infographic / Poster maken
Het verwerken van informatie in een visuele weergave waarin hoofd- en bijzaken goed onderscheiden zijn.
Portfolio
Het verzamelen van bewijzen/werk van een student. Dit kan gericht zijn op :
- Reflecteren en doorontwikkelen van gedrag, houding, kennis en vaardigheden (Ontwikkelportfolio).
- Het verzamelen van bewijzen om aan te tonen dat je (beroeps)bekwaam bent, (Examen/beoordelingsportfolio).
- Het in beeld brengen van kwaliteiten en sterke kanten bijv. om te solliciteren. (Showcase portfolio).
Presenteren
Het geven van een “mondelinge, en vaak ook visuele, weergave van bijvoorbeeld eigen resultaten” (Blendy).
Quiz
Tools die laagdrempelige informele toetsing ondersteunen waar geen beoordeling aan gekoppeld wordt. Vaak gericht op één van deze onderwijsdoelen: Differentiëren, Formatief handelen, Voorkennis activeren, Oefenen en verwerken, Socialiseren of Gamification.
Video kijken
Het kijken van een (interactieve) video.
Video maken
Het maken van een video, bijvoorbeeld om te presenteren, te reflecteren of informatie te verwerken of aan te bieden.
Webinar / College volgen
Het volgen van een webinar of college waarin de docent een instructie of uitleg geeft aan een groep. Eventueel met interactieve elementen.