Deltion neemt als eerste Zwolse onderwijsinstelling deel aan Zwolle Pride Festival

26 augustus 2024 09:33 Nieuws

Van vrijdag 23 t/m zondag 25 augustus vond de vierde editie plaats van het Zwolle Pride Festival. Deltion deed als eerste Zwolse onderwijsinstelling mee aan dit festival en organiseerde in Bennies de Basis 'de Deltion Lounge' voor studenten en medewerkers. In de Deltion Lounge konden studenten elkaar ontmoeten en in gesprek gaan met het GSA-netwerk van Deltion. Ook studenten van andere Zwolse onderwijsinstellingen (Zw8lse) waren van harte welkom.

Producent Zwolle Pride Festival, Gina Maria: “Wij zijn trots en dankbaar dat Deltion zich heeft aangesloten bij Zwolle Pride Festival en samen met de Bennies in de Basis een mooie veilige en inspirerende plek biedt voor jongeren om te zijn, te creëren en te ontmoeten.”

Trots, diversiteit en vrijheid
Bij Deltion vinden we het belangrijk dat iedereen op onze school zichzelf kan zijn. Trots, diversiteit en vrijheid zijn dan ook belangrijke waarden binnen onze school. Trots zijn op wie je bent, ruimte voor diversiteit (ongeacht je leeftijd, gender, religie, seksuele geaardheid, afkomst etc.) en de vrijheid voelen om jezelf te kunnen zijn.

Vragen?
Heb je vragen over diversiteit? Mail dan naar gsa@deltion.nl. Het Gender & Sexuality Alliance Netwerk (GSA) is het netwerk binnen Deltion dat zich sterk maakt voor een veilige omgeving op school.