Deltion opent vernieuwde bakkerswinkel

07 oktober 2024 11:49 Nieuws
Met een interieur daterend uit 2009, was het hoog tijd voor iets nieuws. Daarom is de bakkerswinkel op het Deltion College compleet vernieuwd. Het resultaat is een eigentijdse en sfeervolle winkel, die dient als een waardevolle leeromgeving voor studenten van de opleidingen Bakkerij & Patisserie. Op donderdagochtend 26 september werd deze nieuwe winkel, genaamd ‘De Bakkers’, feestelijk geopend.

“Deze bakkerswinkel is een extra verrijking van onze opleidingen Bakkerij & Patisserie. In de bakkerswinkel verkopen studenten zelfgemaakte producten aan medestudenten en medewerkers van Deltion. In de winkel leren de studenten belangrijke verkooptechnieken, gaan ze aan de slag met het aantrekkelijk inrichten van de winkel en verbeteren ze hun sociale vaardigheden. Omdat de producten tijdens de praktijklessen in onze eigen bakkerij worden gemaakt, dragen we op deze manier ook bij aan duurzaam ondernemen.”, aldus Veronica Driesen, docent Bakkerij & Patisserie en manager bakkerswinkel.

Interieurontwerp door studenten
Om tot de realisatie van de nieuwe bakkerswinkel te komen, maakten studenten van de opleiding Interieuradviseur verschillende ontwerpen. Eén van deze ontwerpen kwam als winnaar uit de bus en dit ontwerp werd tijdens de zomervakantie gerealiseerd. De studenten van dit gemaakte ontwerp waren ook bij de opening aanwezig om hun eigen ontwerp in het echt te bewonderen.

Broodjes en andere lekkernijen
“In de winkel verkopen we wel 150 tot 170 belegde broodjes per dag. Vooral het broodje gezond en het broodje kaas zijn populair. Maar we verkopen ook genoeg andere producten, zoals chocola, koekjes en granola.”, vertelt één van de studenten Bakkerij & Patisserie.

Ludieke actie
Om alle studenten en medewerkers van het Deltion te informeren over de vernieuwde bakkerswinkel, was er een ludieke actie. Twee studenten, verkleed als stokbroodjes,  liepen de campus door om wat lekkers uit te delen. Dit leverde veel bekijks en enthousiaste reacties op. Nu weet iedereen de vernieuwde bakkerswinkel te vinden!