Deltion Autosport boekt succes bij Eurol Hellendoorn Rally 2024

24 september 2024 10:12 Nieuws
Op 20 en 21 september jl. stonden de rallyauto’s van het Deltion College weer aan de start van de Eurol Hellendoorn Rally. De Toyota GR Yaris werd bestuurd en genavigeerd door het duo Dick Bloemendaal en Arjan Wissink. Het duo Maurice Kuijstermans en Kirsten Rothman bestuurde en navigeerde de Renault Clio Rally4.

De auto’s werden voorafgaand aan de rally volledig geprepareerd door een team van derdejaars studenten van de opleiding International Motorsports Studies. Ook tijdens het rallyweekend werd al het onderhoud en reparaties door de studenten uitgevoerd.

De goede voorbereiding en service van de studenten wierp zijn vruchten af, want de rally verliep goed en de auto’s bleven goed presteren. Zaterdagavond kwamen de auto’s probleemloos over de finishlijn en was iedereen blij met het fantastische resultaat.

Maurice Kuijstermans en Kirsten Rothman in de Renault Clio Rally4 winnen het Rally4 klassement, worden tweede in de Clio Trophy tussen de (op papier) snellere Clio Rally3 auto’s. In het algemeen klassement finisht de Renault Clio op plek 21.

Dick Bloemendaal en Arjan Wissink in de Toyota GR Yaris worden vierde in het GR Yaris klassement en 42e in het algemeen klassement.
De rijders, docenten en studenten kijken vol tevredenheid terug op een zeer succesvolle rally.