Vrienden van de Bouw overhandigt uniek insectenhotel aan Deltion

26 september 2024 11:48 Nieuws
Afgelopen week vond een bijzondere gebeurtenis plaats op het terrein van de Makersfabriek in Zwolle. Stichting Vrienden van de Bouw overhandigde officieel één van de acht insectenhotels, gemaakt door de bouwers van de toekomst, aan Jaap Beernink, lid van het College van Bestuur van het Deltion College. Dit prachtige insectenhotel heeft een prominente plek gekregen bij de entree van het techniekcentrum LUX038 op het terrein van de Makersfabriek in Zwolle.

Het unieke aan dit insectenhotel is dat het is gemaakt door bouwers van de toekomst tijdens het Makersfestival afgelopen voorjaar. Dit  3-daags evenement op het terrein van de Makersfabriek in Zwolle, biedt  leerlingen van het voortgezet onderwijs, maar eigenlijk iedereen van  8 tot 88 jaar, de mogelijkheid om deel te nemen aan wel 50 technische workshops. Zo’n 4.000 bezoekers bezochten het festival.

Eén van de doelstellingen van Vrienden van de Bouw is om jongeren bekend te maken met het mooie bouwvak. De stichting had daarom samen met haar leden een Bouwplein ingericht tijdens het festival. Jongeren konden de bouw in VR beleven, een stukje metselen, hout zagen, spijkerslaan en een modelwoning in elkaar zetten. Een doorlopende activiteit tijdens deze 3-daagse was het maken van 8 insectenhotels.

En hier staat hij dan, één van de acht insectenhotels, op het terrein van de Makersfabriek. Nico van der Zee, Wim Dankelman en Bernita van Dijk overhandigden namens Vrienden van de Bouw één van de hotels aan Jaap Beernink, lid van het College van Bestuur van het Deltion College, als dank aan Deltion  voor het initiatief om drie jaar geleden de stichting Vrienden van de Bouw op te richten.

En de andere zeven hotels? Deze zijn afgenomen door verschillende leden en krijgen op diverse plaatsen in onze regio een mooie plek!