Casus
Tools je een uitgewerkte en ‘realistische’ casus of praktijksituatie kunt aanbieden aan studenten. Hieraan kunnen eventueel opdrachten of toetsvragen gekoppeld zijn.
Discussie / leergesprek
Het voeren van een gesprek over een onderwerp waarin verschillende perspectieven en bijbehorende argumenten ingebracht worden om tot nieuwe inzichten te komen. Studenten formuleren hun mening, onderbouwen die en reageren op de mening van anderen.
(Gespreid) herhalen
Het herhalen van kennis ten behoeve van het opslaan in het lange termijngeheugen.
Leercommunity / discussieforum
Een online plek waar studenten asynchroon van en met elkaar leren. Bijvoorbeeld door vragen te stellen en beantwoorden of door een discussie te voeren.
Lezen
Het lezen van (leer)teksten met het doel om kennis tot je te nemen, je ergens in te verdiepen of je leesvaardigheid te vergroten.
Peerfeedback
Het laten geven van inhoudelijke feedback door medestudenten. Waardoor studenten van elkaar leren en verdiepend met de leerinhoud bezig zijn. De ontvanger krijgt inzicht in zijn/haar gedrag of prestatie en eventuele vervolgstappen om zich verder te ontwikkelen.
Quiz
Tools die laagdrempelige informele toetsing ondersteunen waar geen beoordeling aan gekoppeld wordt. Vaak gericht op één van deze onderwijsdoelen: Differentiëren, Formatief handelen, Voorkennis activeren, Oefenen en verwerken, Socialiseren of Gamification.
Toets
Een formele toets waar een beoordeling aan gekoppeld wordt. Deze beoordeling kan, maar hoeft niet, meegenomen te worden in het eindcijfer. Vaak t.b.v. Formatief/Summatief toetsen of Oefenen en verwerken.
Podcast luisteren
Het luisteren naar een
podcast (gesproken audio-opname).
Video kijken
Het kijken van een (interactieve) video.
Werkgroep / Projectgroep
Het in een groep werken aan een opdracht, vraagstuk of project. Hierin staat niet alleen de inhoud centraal, maar ook bijvoorbeeld samenwerkings- en communicatievaardigheden.