Evalueren
Het ophalen en verwerken van informatie (zoals feedback of toetsresultaten) waarmee je nagaat of (onderwijs)doelen behaald zijn.
Formatief handelen
Activiteiten om de voortgang van studenten inzichtelijk te maken, om vervolgens de beste vervolgacties te bepalen voor het behalen van de leerdoelen of het verbeteren van leren.
Gamification
Het toevoegen van spelelementen aan je onderwijs.
Sociaal leren
Activiteiten die gericht zijn op leren van of met elkaar. Zoals een groepsgesprek, in een leergemeenschap of van een expert.
Discussie / leergesprek
Het voeren van een gesprek over een onderwerp waarin verschillende perspectieven en bijbehorende argumenten ingebracht worden om tot nieuwe inzichten te komen. Studenten formuleren hun mening, onderbouwen die en reageren op de mening van anderen.
(Gespreid) herhalen
Het herhalen van kennis ten behoeve van het opslaan in het lange termijngeheugen.
Quiz
Tools die laagdrempelige informele toetsing ondersteunen waar geen beoordeling aan gekoppeld wordt. Vaak gericht op één van deze onderwijsdoelen: Differentiëren, Formatief handelen, Voorkennis activeren, Oefenen en verwerken, Socialiseren of Gamification.
Interactieve content
Tools waarmee je interactieve elementen kunt maken, zoals keuzevragen, hotspots, sorteervragen, woordzoekers, 360 graden afbeeldingen, flipkaartjes.