Coachen
Begeleiding om een of meer studenten verder te helpen in zijn/haar studie, ontwikkeling of (vastgelopen) proces.
Feedback geven
Het geven van inhoudelijke feedback om de student inzicht te geven in zijn/haar gedrag of prestatie en eventuele vervolgstappen om zich verder te ontwikkelen.
Formatief handelen
Activiteiten om de voortgang van studenten inzichtelijk te maken, om vervolgens de beste vervolgacties te bepalen voor het behalen van de leerdoelen of het verbeteren van leren.
Informeren
Het aanbieden van informatie aan studenten. Het kan hierbij gaan om kennis die zij moeten leren, maar ook om aankondigingen en herinneringen.
Instructie geven
Het geven van instructie door een docent. Het doel hiervan is dat de student een vaardigheid leert of aan de slag kan met een activiteit of opdracht. Het presenteren van nieuwe kennis of vaardigheden kan onderdeel zijn van de instructie.
Oefenen en verwerken
Activiteiten gericht op het oefenen, toepassen en onthouden van kennis en vaardigheden. Studenten maken de kennis en vaardigheden eigen.
Sociaal leren
Activiteiten die gericht zijn op leren van of met elkaar. Zoals een groepsgesprek, in een leergemeenschap of van een expert.
Zelfregulerend leren
De processen als plannen, monitoren, evalueren en bijsturen die studenten zelfstandig gebruiken om een bepaald leerdoel te bereiken. Studenten ontwikkelen of maken gebruik van metacognitieve vaardigheden en leerstrategieën.