Differentiëren
Het afgestemd aanbieden van leeractiviteiten of lesinhoud op basis van interesses, tempo of niveau van studenten. Hiermee bedoelen we NIET per sé ook het bepalen van de interesses, het tempo of niveau van de studenten.
Evalueren
Het ophalen en verwerken van informatie (zoals feedback of toetsresultaten) waarmee je nagaat of (onderwijs)doelen behaald zijn.
Informeren
Het aanbieden van informatie aan studenten. Het kan hierbij gaan om kennis die zij moeten leren, maar ook om aankondigingen en herinneringen.
Instructie geven
Het geven van instructie door een docent. Het doel hiervan is dat de student een vaardigheid leert of aan de slag kan met een activiteit of opdracht. Het presenteren van nieuwe kennis of vaardigheden kan onderdeel zijn van de instructie.
Oefenen en verwerken
Activiteiten gericht op het oefenen, toepassen en onthouden van kennis en vaardigheden. Studenten maken de kennis en vaardigheden eigen.
Ontwerpen / Ontwikkelen
Het ontwerpen en ontwikkelen van onderwijs. Dit wordt gedaan door onderwijsadviseurs, - ontwikkelaars en/of docenten.
Samenwerken
Samenwerking tussen studenten onderling. Dit doen zij bijvoorbeeld tijdens of in een project. (Ook) gericht op het vergroten van samenwerkingsvaardigheden.
Sociaal leren
Activiteiten die gericht zijn op leren van of met elkaar. Zoals een groepsgesprek, in een leergemeenschap of van een expert.